O futuro dos negócios começa na linha da frente. E a linha da frente é a diversidade. Diversidade de conteúdo e de propósito.
As marcas como propósito crescem duas vezes mais rápido que as outras. E o desafio, e o propósito, para o Marketing, Comunicação e Relações Públicas (RP) é ajudar as organizações a tornarem-se visíveis e relevantes
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An organization that has a well-defined purpose is easy to understand and manage, as a common purpose unites and unifies employees and helps them understand the direction and orientation of the organization. Purpose is the meaningful and enduring reason for an organization to exist that aligns with long-term financial performance, provides a clear context for final decision-making, and unifies and motivates employees. stakeholders relevant.
It can be summarized in three points: the first is to be true, to be where the products and services are. Secondly, do it well, embedding purpose in the brands. And third, be unmissable, be available, make sure you are accessible.
There is also the challenge that society is moving faster than advertising, which implies, and requires, the need to let go of stereotypes. Through inclusive marketing and global reach. The ability to place global marketing strategies is increasingly important, and collective action is required to build the role of business at the forefront.
Tudo isto implica atenção aos novos formatos de Marketing e Comunicação que estão a surgir para ajudar as marcas e as organizações a adquirir reputação. Há, por exemplo, uma dinâmica na qual as marcas estão a escolher as redes sociais em vez dos anúncios, sendo esta conteúdo moderado por múltiplos humanos para que não haja abusos.
At the same time, creativity is the key word. Which means that the content does not have to be perfect. It has to be authentic, real and brave, made by a new generation of content creators who aim to diversify this content through training and innovation to broaden and grow their audience.
This type of dynamic and phenomenon requires an agency that responds to the various challenges by placing integrated Marketing Communications at the forefront of business and has the ability to do so. expertise e know-how to energize content with purpose for an organization to thrive and achieve its goals.
O que implica um trabalho paralelo e contínuo no âmbito do Marketing, Comunicação e RP de uma organização, revelando, anunciando e promovendo esta mudança, quer dentro quer fora da organização, para que todos os stakeholders façam parte, criando uma dinâmica que seja uma motivação, quer para os colaboradores quer para a gestão, para adquirirem e desenvolverem reputação.